23 Temmuz 2014 Çarşamba

Oyun Bilgisayarı Nasıl Toplanmalı ?

Oyun Bilgisayarı Nasıl Toplanmalı ?

  Piyasaya bir çok muhteşem oyun düştü fakat birçoğumuz bu oyunları oynayamıyor bile bir zamanlar piyasanın yeni oyunlarını ben de oynayamıyordum ,  bir oyun bilgisayarı toplamaya karar verdim . Bir çok kaynaktan araştırdım , tavsiyeler aldım. Sonunda bir sitem topladım ve bu sistemde tüm oyunları oynamayı düşünüyordum ve başardım da işte şimdi size nasıl başarabildiğimi anlatacağım.
  Öncelikle doğal olaraktan bir bütçeye ihtiyaç var. Benim tavsiyem 2000 TL ile 2500 TL arası çünkü bu fiyata tüm yeni oyunları orta ve bazı oyunları da yüksek ayarda yüksek fps alarak en azından 35-40 fps alarak oynayabilecek bilgisayar toplanır.
  
           Sistemin En Önemli Parçaları 

  • En önemlisi ekran kartı bu konuda elinizi korkak alıştırmadan 500 TL ' ye bir ekran  kartı almanızı tavsiye ediyoruz (en az 192 veya 256 bit değerinde )
  • Ekran kartını aldık sıra işlemcide kaliteli bir ekran kartı var ise kaliteli bir işlemci olmalıdır. Bu konuda amd tavsiyemdir. (aldığınız zaman kesinlikle fan alın işlemcinin soğuk olması performansı çok etkiler)
  • Sıra geldi kasaya kasada önemli nokta geniş olması , hava alması ve güç kaynağı en az 500 W' lik olması  (parçalara göre güç kaynağını seçin) 
  • Ram en az 8gb kingston tavsiyemdir. Pişman olmazsınız (en az 1600 mhz olmalı)
  • Anakart (sistemin omurgası ) en önemlilerden biri çünkü aldığımız tüm parçaları , anakartın üstüne takacağız bu yüzden anakartın tüm parçalara uyumlu olması gerekir bu konuda bilgisayarcınızdan , topladığınız yerden yada bu işten anlayan birinden yardım alın . (Ben de bu işlerden anlıyorum diyorsanız başka tabi)
  • Sistemin en önemli parçaları başlığı adı altında yazdığım şeyleri satın alırsanız kasanız tamamdır. Oyunları oynamak için işletim sistemine , ses sistemine , ses kartına , monitöre , harddiske , klavye ve mosue ' a ihtiyaç var.
           Oyun Oynamak İçin Gereken Diğer Parçalar
  • İşletim sistemi , bu konuda windows'un en iyi olduğunu herkes biliyordur sanırım işte bu yüzden windows işletim sistemi takacağız. Bizim tavsiyemiz windows 7 çünkü birçok insan windows 8 kullanırken oyunlarla ilgili hata alıyor ve bir süre sonra bu hatalardan bıkıp uğraşmak istemiyor.Biz de düşündük siz uğraşmayın diye windows 7 ' yi tavsiye etmeye karar verdik.
  •  Harddisk , insanlar harddisk alırken 1 tb gibi muhteşem boyutlara kafayı takmışlar oysaki biz sadece oyun yükleyeceğiz 1 tb gibi bir disk kapasitesine gerek yok 750 gb'da bize yeter. Harddisk alırken asıl dikkat etmemiz gereken önemli noktalar markası , dönüş hızı , önbelleği gibi şeylerdir sizi mutlu edecek ayrıntılar burdadır.
  • Monitör , aslında oyun oynarken en iyisi televizyona bağlayıp oynamaktır fakat herkesin elinde böyle bir imkan olmadığı için size tavsiyem en az 23 inch boyuta sahip , led ekranı olan , yüksek çözünürlüğe sahip , renk sayısı 16.7 m olan , 5ms tepki süresi olan ve tüm bunların yanında uygun bir fiyatı olan güzel bir monitör almanız.
  • Klavye ve mouse , herkesin diyeceği gibi bende size gaming klavye ve mouse tavsiye edeceğim. Gaming klavye ve mouse alırken en önemli nokta kablosuz olması çünkü kablolu olunca oyun oynarken kablo boyu ile ilgili birçok sıkıntı çekebiliyoruz.
  • Hoparlör veya kulaklık , günümüzde bir oyun kulaklığı 150 TL den başlıyor bu yüzden hoparlör alın diyeceğim 2+1 ses sistemi yeterli olacaktır fakat o çok gürültülü olur ben illa da kulaklıkla oynamak istiyorum diyorsanız 30 TL veya 50 TL civarında bir kulaklık alabilirsiniz (alırsanız mikrofonlu tavsiyemdir)
  • Ses kartı , ses kartları konusunda benim de pek fazla bir bilgim yok ama sanırsam ses kartları bilgisayarlarda çeşitli seslerin duyulmasını sağlıyordu. Çoğu ses kartı zaten her çeşit sesi çıkarabiliyordur bu yüzden ses kalitesine ve markasına göre bir ses kartı almanızı tavsiye ediyorum .

   Bu kadar yazı yazdık , uğraştık sizde üşenmeden bir yorum yazın lütfen bunu bizden esirgemeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder